نحوه خرید و انتخاب آیفونهای تصویری

مانند هر خرید دیگر هم در مورد انتخاب و نصب آیفون تصویری تحقیق و دقت فراوانی صورت گیرد ؛شاید هم کمی بیشتر! چرا که ممکن است اهالی یک ساختمان شما را به مدیریت انتخاب کرده باشند و آن وقت باید در قبال انتخاب و خرید آیفون تصویری مورد نظر خود به یکایک اهالی جواب پس داده یا بعضا مواخذه شوید.
در ابتدا باید گفت که برای خرید یک دربازکن تصویری خوب باید به میزان هزینه جهت نصب و راه اندازی آن نگاه کرد که ما در اینجا پیشنهاد نصب تلفیقی را خدمت شما ارائه میدهیم؛
نصب تلفیقی در سیستم ساختمان های چند واحدی به این صورت است که ابتدا ابزار و تجهیزات آیفون تصویری در قسمت مشاعات شامل پانل درب ورودی و ترانس پاورسوپلای و قفل و سوییچرها و یا دکودرها نصب میگردد و هزینه آن در تعداد واحدها سرشکن میگردد سپس هر واحد به مقدار هزینه دلخواه و سلیقه خود می‌تواند مانیتور داخل واحد را انتخاب و نصب نماید،در این روش تمام سلیقه ها اعمال شده و ساکنان واحدها نمیتوانند به نوع و مدل گوشی آیفون تصویری خود اعتراض نمایند.


دیگر نکته ای که در هنگام نصب آیفون تصویری به صورت تلفیقی باید در نظر گرفت سازگار بودن مانیتورهای داخل واحد با پنل جلوی درب ورودی میباشد که در آیفونهای امروزی این مشکل برطرف شده و اکثر مانیتورها با پانل ست میشود که در ادامه به آنها هم اشاره خواهیم کرد.
حال باید گفت چه نوع و برندی از آیفونهای تصویری را باید خرید و نصب کرد؟؟
در ابتدا در مورد پانل درب ورودی باید انتخاب کرد که از نوع ساده باشد و یا کدینگ؟؟
معمولا در واحدهای کم حتی تا بیست یا سی واحد هم از آیفونهای ساده استفاده میکنند و کمتر به نصب آیفون کدینگ روی می آورند اولا اینکه هزینه نصب و نگهداری آیفونهای تصویری کدینگ از ساده بسیار بالاتر است و در ضمن کار کردن با آن مخصوصا برای کودکان و یا افراد سالخورده ساده تر و راحت تر میباشد،ولی اگر در ساختمانی تعداد واحد زیاد بود مدیر ساختمان موظف به نصب پانل های کدینگ و احیانا تحت شبکه جهت سهولت کار میباشد.
در مورد انتخاب مانیتور آیفون تصویری هم باید گفت که مانیتورها معمولا به چند رده ساده و یا با قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری و یا قابلیت تک دوربین یا چند دوربین و با هندست و بدون هندست تقسیم میشوند.
در هنگام خرید آیفون تصویری باید ابتدا مشخص کنید که آیا قابلیت عکسبرداری یک مانیتور برای شما لازم و ضروری است و یا نه که هنگام خرید متحمل هزینه بیشتری نشوید.
در مورد بعدی وقتی شما از یک درب ورودی در ساختمان خود استفاده میکنید لازم نیست که مانیتور آیفون تصویری چند دوربین خریداری کنید زیرا پس از پرداخت هزینه های بسیار زیاد هنگام خرابی دستگاه خود نیز باید ضرر بیشتری متحمل شوید.از دیگر نکات خرید مانیتور داخل واحد باید به دستگاه های بدون هندست و گوشی اشاره کرد که ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم چون در هر نوع و برندی این دستگاهها کیفیت پخش صدای مناسبی ندارند و هنگام مکالمه با کاربر پانل ممکن است صدای آن دیگر اعضای ساکن در واحد را ناراحت کند.
از دیگر نکات خرید مانیتور آیفون تصویری باید به اندازه محل نصب آیفون اشاره کرد که ممکن است با ابعاد و سایز دستگاه شما همخوانی نداشته باشد و شما مجبور شوید آن را با مانیتور کوچک تر تعویض نمائید.

نویسنده مطلب حمید رضا امینی   ۰۹۱۲۳۲۷۱۱۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست